Werk aan de wandel

Werk aan de Wandel

Stevige schoen in het groen!

De Nederlandse wandel- en trainersvereniging (NWTBV) en de Obesitas Vereniging komen met een aantrekkelijke beweegcursus voor mensen met overgewicht. In samenwerking met Sportservice Midden Nederland kunnen mensen sinds 2008 meedoen aan een cursus, waarin wandelen onder intensieve begeleiding centraal staat. Het programma heet ‘Werk aan de Wandel’. Inmiddels lopen er projecten in Nunspeet (Gelderland), Dongeradeel (Friesland) en Roermond (Limburg), Echt-Susteren (Limburg) en Utrecht. Er staan nieuwe projecten op stapel in Friesland, Limburg, Noord-Brabant en Utrecht.

Waarom wandelen?

Wandelen is laagdrempelig. Mensen kunnen het toepassen in het dagelijks leven, wat maakt dat het een ideale activiteit is om regelmatig te doen. Bewegen in de natuur ontspant tevens de geest en is uitermate geschikt om stress te verminderen en de conditie te verbeteren.Wandelen is voor velen een plezierige beweegvorm. Wandelen is ook een sociale activiteit en het kan bijna altijd en overal.

Werk aan de wandel wil een bijdrage leveren aan:

- verbetering van de fitheid en conditie

- structureel meer en met plezier bewegen

- gewichtscontrole

De cursus duurt 1 jaar en bestaat uit een aantal onderdelen:

Introductiebijeenkomst in april, met een uitleg van het trainingsprogramma.

Een conditietest om het persoonlijke niveau van inspanning te bepalen en voorlichting van een voedingsdeskundige.

De eerste 3 maanden: wekelijks georganiseerde wandeltrainingen onder begeleiding en drie maanden intensieve begeleiding van een voedingsdeskundige.

De volgende 9 maanden: wekelijks georganiseerde wandeltrainingen onder begeleiding en maandelijks advies van de voedingsdeskundige.

(Telefonisch) advies en ondersteuning het hele jaar mogelijk.

Kosten

De beweegcursus kost €160,- per jaar, of €40,50 per kwartaal. Na aanmelden krijgt u een factuur thuistoegestuurd. U kunt kiezen om het bedrag in 1 keer te voldoen of per kwartaal te betalen.

Introductiebijeenkomst

Tijden de vrijblijvende introductiebijeenkomsten krijgt u uitleg over het trainingsprogramma. Als u besluit mee te wandelen, kunt u meedoen aan een conditietest. Aan de hand hiervan wordt uw niveau bepaald en kunnen de begeleiders bekijken hoe intensief de trainingen gegeven kunnen worden. Verder krijgt u voorlichting van een voedingsdeskundige. Zij zal u de eerste 3 maanden van de cursus begeleiden bij het aanhouden van uw eetpatroon.

Aanmelden?

Dhr. R. Hennekes

projecten@wandeltrainer.nl

Klik op de banner voor meer informatie en een bezoek aan de website van het NWBTV.