Online begeleiding

Huis, tuin en keuken fitness

De Obesitas Vereniging in gesprek met Yolanda Lippens van Helisports en Stichting Gezond Blijven

De Obesitas Vereniging vindt het belangrijk dat sportief actief zijn voor iedereen tot de mogelijkheden behoort. Naast het buiten de deur sporten in een van de Obesitas Vereniging fitness-, wandel- en zwemgroepen, bestaat er de wens om in de veilige thuissituatie sportief actief te zijn. Om aan die wens tegemoet te komen werkt de Obesitas Vereniging samen met Helisports. Zij bieden leden gratis professionele online fitnessbegeleiding en hebben in hun assortiment aangepaste fitnessapparatuur waarmee mensen boven de 150 kilo ook veilig kunnen sporten.

Wat doet Helisports precies?

Helisports is van oorsprong een fitnessclub in Amsterdam. Zo'n tien jaar geleden besefte onze directeur George Helenklaken dat hij meer mensen wilde laten bewegen dan alleen in de fitnessclub. Hij is gestart met de verkoop van fitnessapparatuur, en met succes. Inmiddels is onze showroom uitgegroeid tot de grootste van Europa. Helisports verkoopt niet alleen fitnessapparatuur, wij bieden ook een complete online begeleiding en zijn zowel leverancier als begeleider en dat is een wereldwijde unieke combinatie. Wij werken ook samen met stichtingen en patiëntenverenigingen met het doel mensen met klachten, ziekte of fysieke beperking meer te laten bewegen.

Wat kan Helisports voor mensen met overgewicht betekenen?

Bij afvallen of bij het ‘je gewoon beter willen voelen' is lichaamsbeweging vaak een vergeten ingrediënt. Wij willen mensen het inzicht bieden dat ze invloed hebben op hun gezondheid. Een grote groep is het afvallen beu en willen zich alleen focussen op de kwaliteit van het leven. Zodra je meer gaat bewegen zullen klachten als vermoeidheid en gewrichtspijn verminderen. Hierdoor zal ook je mentale draagkracht toenemen en zul je je fitter voelen. Daar is de Onze Fitness Begeleiding perfect voor, omdat al vooraf gevraagd wordt wat je doel is. Indien mensen zwaarder zijn dan 150 kg en een fitnessapparaat willen aanschaffen, is niet ieder apparaat geschikt. Wij hebben op onze website een aparte lijst vermeld staan met fitnessapparaten die wel voor deze groep geschikt is, voor ieder budget.

Gratis Online Fitness Begeleiding, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Alle leden van onze partners bieden wij gratis Online Fitness Begeleiding wat je normaal alleen krijgt als je een fitnessapparaat bij ons koopt. Leden kunnen een gratis inlogcode aanvragen waarna ze na het invullen van een vragenlijst en het uitvoeren van een thuistest, een persoonlijk beweegplan voor drie maanden krijgen. Hierna kunnen ze online de test herhalen die wordt vergeleken met de eerste. Als ze in de drie maanden het schema hebben gevolgd, zijn de vorderingen op papier te zien, en dat werkt motiverend. Ze kunnen dan - ook weer gratis - een vervolgschema aanvragen, deze service is onbeperkt. Aangezien lichaamsbeweging ook een positieve invloed heeft op de bloedsuikerspiegel, zullen diabetici met overgewicht alert moeten zijn. Belangrijk is dat ze, voordat ze gebruik gaan maken van de gratis Online Fitness Begeleiding, een positief beweegadvies van hun arts of behandelaar hebben.

Vertel eens wat meer over de Fitness Helpdesk, hoe werkt dat?

Bij de Fitness Helpdesk kan iedereen, zonder voorwaarden, een gratis vraag stellen aan onze professionals. Dit team bestaat uit een sportarts, een diëtistenpraktijk, een fysiotherapeut en een aantal fitnessinstructeurs. Deze zijn tevens opgeleid om diabetici te begeleiden. Met ons aanbod willen wij mensen met overgewicht helpen zich beter te gaan voelen. Wij kunnen ze ondersteunen om een bepaalde beweegactiviteit een vast onderdeel van het levenspatroon te laten worden. Dit samen met het geven van het inzicht dat je zelf invloed hebt op je eigen lichaam, en onze brede professionele begeleiding, hopen we de mensen een handvat te bieden naar een gezonde levensstijl!

Wat heeft meer bewegen voor jou betekend?

Ik heb fibromyalgie en kwam hierdoor jaren geleden in een negatieve spiraal. Ik ben rondjes om m'n huis gaan lopen en merkte dat ik me beter ging voelen. Ik ben me toen - grotendeels veroorzaakt door m'n immobiliteit - bezig gaan houden met thuisfitness. Dit bleek een ideale manier om aan te sterken. In kon op m'n eigen zolder aan m'n gezondheid werken, waardoor m'n lichaam langzaam aan begon te herstellen. Ik ben een lopend voorbeeld van de voordelen van lichaamsbeweging bij fysieke klachten. Zodra ik stil ga zitten, krijg ik weer klachten. Dus ik weet wat me te doen staat, bewegen!

Meer informatie:

helisports