Informatie en advies over mogelijkheden voor begeleiding en behandeling

Ondanks alles wat men dikke mensen wil doen geloven, is er geen wondermiddel dat overgewicht simpel, snel en voor altijd laat verdwijnen. Eenmaal ontwikkeld overgewicht is hardnekkig. En hoe groter het overgewicht, hoe moeilijker het wordt om weer op een gezond gewicht terug te komen. Want hoe groter het overgewicht, hoe groter ook de kans op andere, soms levensgevaarlijke aandoeningen als diabetes, hart- en vaatziekten, gewrichtsproblemen enzovoorts. Bovendien heeft overgewicht vaak grote gevolgen voor je persoonlijk en maatschappelijk functioneren.

Afhankelijk van de mate van je overgewicht zijn er meerdere mogelijkheden voor begeleiding en behandeling. We helpen je door de voor- en nadelen van elk soort behandeling op een rij te zetten. Wij beloven geen gouden bergen, wij staan niet garant voor succes. Maar we helpen je wel om weloverwogen keuzes te maken en haalbare doelen te stellen.